zoeken
0
categorieen
Zoeken
Winkelmandje

ALGEMENE VOORWAARDEN VAN DE ONLINE WINKEL

I. ALGEMEEN

  1. De eigenaar van de online winkel is: Alux Profile Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, gevestigd te: ul. Grabnik 234, 37-232 Jawornik Polski , Polen, Belastingplichtig Identificatienummer: PL7941831978, REGON: 520372093, KRS: 0000930973. Via de Online Winkel kunnen goederen via internet worden gekocht: https://www.aluxprofiel.nl Contactnummer: +48 726 720 466
  2. De dienstverlener (hierna te noemen de Verkoper) kunt u contacteren via het volgende e-mailadres: info@aluxprofiel.nl.
  3. De Verkoper bevestigt dat e-mail het geprefereerde en meest geschikte communicatiemiddel is tussen de Verkoper en de Koper.
  4. Deze Algemene Voorwaarden zijn bestemd voor alle gebruikers van de Online Winkel. Zij reguleren de registratie, het gebruik van de Online Winkel account, bestellingen en het afsluiten van koopovereenkomsten voor goederen die beschikbaar zijn in de Online Winkel (aangeduid als "Goederen" of "Goederen").
  5. De informatie op de website moet gebruikers helpen meer te weten te komen over de producten van de Online Winkel, hun prijzen en beschikbaarheid.
  6. De prijzen van de Goederen worden aangegeven in Euro. Dit zijn netto prijzen en deze omvatten ook de gehele prestatie die de Verkoper verplicht is te leveren aan de Koper in verband met de transactie.
  7. De Algemene Voorwaarden van de Online Winkel zijn te allen tijde beschikbaar door op de desbetreffende link op de website van de Online Winkel te klikken.
  8. De afbeeldingen van de Goederen dienen uitsluitend om de in de Online Winkel verkrijgbare Goederen te presenteren. De Verkoper is niet aansprakelijk indien de door de Koper ontvangen Goederen afwijken van de afbeeldingen van de Goederen op de website van de Online Winkel.
  9. Elke natuurlijke persoon van 18 jaar of ouder die woonachtig is in de Republiek Polen en die handelingsbekwaam is, of elke ondernemer die woonachtig is in een EU-lidstaat, mag Producten van de Online Winkel aanschaffen.
  10. Enkel personen die naar behoren gemachtigd zijn door een ondernemer of een rechtspersoon mogen namens deze handelen en handelingen verrichten, met name handelingen met betrekking tot het openen en onderhouden van een account en het doen van een aankoop, die voortvloeien uit een met de Online Winkel gesloten Overeenkomst voor de levering van Diensten die een verplichting tot betaling inhoudt. De Verkoper kan verlangen dat een persoon die optreedt namens een ondernemer of een andere rechtspersoon elektronische documenten overlegt die door de Verkoper zijn aangegeven, met inbegrip van, in het bijzonder, documenten die de machtiging bevestigen om namens die ondernemer of een rechtspersoon op te treden en de bevestiging dat de ondernemer een bedrijfsactiviteit uitoefent of dat een rechtspersoon wettelijke activiteiten uitoefent, anders kan de Verkoper weigeren de samenwerking tot stand te brengen of deze beëindigen. Bovendien, indien een ondernemer of andere rechtspersoon economische activiteiten buiten de Republiek Polen uitvoert, heeft de Verkoper het recht om gelijkwaardige originele documenten samen met hun beëdigde vertaling in het Pools te vragen. De Verkoper heeft het recht om een ondernemer of andere rechtspersoon te vragen om aanvullende documenten te verstrekken die hierboven niet zijn gespecificeerd of om deze in een ander gangbaar formaat te verstrekken.
  11. De Verkoper heeft het recht om zonder opgaaf van redenen te weigeren Goederen aan bepaalde ondernemers te verkopen of hun accounts te registreren.
  12. In gerechtvaardigde omstandigheden kan de Verkoper de geplaatste bestelling annuleren.
  13. De Verkoper adviseert de Gebruikers dat het gebruik van elektronisch geleverde diensten het risico met zich mee kan brengen dat schadelijke software op het IT-systeem van de klant wordt geïntroduceerd, waardoor hun gegevens kunnen worden verkregen en gewijzigd door onbevoegde personen. De Gebruikers moeten geschikte technische maatregelen treffen, in het bijzonder antivirus- en firewallsoftware, om het bovengenoemde risico te vermijden en de gevolgen ervan tot een minimum te beperken.
  14. De Gebruikers maken geen gebruik van hun account of de Online Winkel in strijd met de geldende wetten, beste praktijken, persoonlijke rechten van derden en de legitieme belangen van de Verkoper.
  15. Alle rechten op de Website, waaronder auteursrechten, intellectuele eigendomsrechten op de naam van de Website, domeinnaam, logo's, afbeeldingen of andere materialen zijn eigendom van de Verkoper en mogen uitsluitend worden gebruikt op een van tevoren aangegeven wijze en in overeenstemming met deze Voorwaarden en algemeen geldende wetten.
  16. De Gebruiker is niet gerechtigd enig deel van de Online Winkel, de diensten of elementen daarvan te kopiëren, reproduceren, wijzigen, vermenigvuldigen of verspreiden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Verkoper, behoudens voor zover dit is toegestaan onder de toepasselijke wetgeving en deze Voorwaarden. De Verkoper heeft het recht stappen te ondernemen, waaronder het inleiden van een gerechtelijke procedure, om zijn belangen te beschermen.
  17. De bepalingen van deze Algemene Voorwaarden die betrekking hebben op consumenten hebben ook betrekking op ondernemers die hun rechten als consument uitoefenen, tenzij in deze Algemene Voorwaarden uitdrukkelijk anders is aangegeven.
  18. Gelieve deze Voorwaarden te lezen en te aanvaarden voordat u de Online Winkel gebruikt.
  19. Kopers die een bestelling plaatsen door het rechtstreeks naar het e-mailadres van de Verkoper te sturen, zijn verplicht om in de e-mail die ook de bestelling vormt, te bevestigen dat ze kennis hebben genomen van deze Algemene Voorwaarden.
  20. De informatie verstrekt door de Verkoper bij het plaatsen van een bestelling moet waarheidsgetrouw, actueel en nauwkeurig zijn. De Verkoper heeft het recht om te weigeren de bestelling te verwerken als de verstrekte gegevens onvoldoende zijn om de bestelling te verwerken, in het bijzonder als ze de correcte levering van het pakket verhinderen. De Koper dient ervoor te zorgen dat zijn E-mailadres en alle andere gegevens die in de bestelling worden vermeld, correct zijn.
  21. Als de gegevens die door de Koper in de bestelling zijn opgegeven, in het bijzonder het afleveradres, onjuist zijn, zelfs als gevolg van een duidelijke typefout, niet up-to-date zijn of niet overeenkomen met de werkelijke gegevens, is de Verkoper niet aansprakelijk voor extra verzendkosten als gevolg van de levering op een verkeerd adres. De bovengenoemde kosten zijn voor rekening van de koper en de verkoper kan niet aansprakelijk worden gesteld voor laattijdige levering.

II. DEFINITIES

  1. De termen die in deze Voorwaarden worden gebruikt, hebben de volgende betekenis:
  • Verkoper - Alux Profile Sp. z o.o., die een economische activiteit uitoefent onder de handelsnaam: Alux Profile Sp. z o.o., gevestigd te: ul. Grabnik 234, 37-232 Jawornik Polski, Polen, Fiscaal Identificatienummer: PL7941831978.
  • Koper - een volledig juridisch handelingsbekwaam natuurlijk persoon die een economische activiteit uitoefent, een juridische entiteit of een organisatorische eenheid zonder rechtspersoonlijkheid die gebruik kan maken van de diensten van de Online Winkel door zijn Goederen te kopen;
  • Consument - een Koper die een consument is volgens artikel 221 van het Poolse Burgerlijk Wetboek of een ondernemer die zijn consumentenrechten uitoefent;
  • Ondernemer die consumentenrechten uitoefent - een natuurlijk persoon die een Koper is en een rechtstreeks met zijn economische activiteit verband houdende overeenkomst sluit, wanneer, op grond van de overeenkomst, de uitgevoerde economische activiteit geen beroep van deze persoon is, hetgeen kan worden geverifieerd op basis van zijn economische activiteit zoals aangegeven in het Centraal Register en Informatie over Economische Activiteit (Pools: Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej). Deze ondernemer oefent de rechten uit die consumenten hebben volgens het Poolse Burgerlijk Wetboek en de Wet inzake consumentenrechten;
  • Ondernemer - een Koper die een ondernemer is volgens Artikel 431 van het Poolse Burgerlijk Wetboek, exclusief een ondernemer die consumentenrechten uitoefent;
  • Account - een account dat na registratie bij de Online Winkel wordt toegewezen aan een Koper (ook wel Gebruiker genoemd). Kopers met een Account kunnen Goederen kopen bij de Online Winkel;
  • Gebruiker - een natuurlijk persoon vanaf 18 jaar met volledige rechtsbevoegdheid, een rechtspersoon, een organisatorische eenheid zonder rechtspersoonlijkheid, die echter in aanmerking komt om in eigen naam rechten te verwerven en verplichtingen op zich te nemen, gebruikmakend van de Online Winkel;
  • Registratie - een eenmalige handeling van het aanmaken van een Account voor de Koper bij de Online Winkel in overeenstemming met de regels zoals uiteengezet in deze Algemene Voorwaarden;
  • Bestelling van Goederen per E-mail - het plaatsen van een bestelling voor de Goederen die beschikbaar zijn in de Online Winkel van de Verkoper door rechtstreeks een bestelling te sturen naar het e-mailadres. De Koper is gehouden de informatie te verstrekken die nodig is om de bestelling te voltooien;
  • Diensten - diensten die de Verkoper langs elektronische weg aan de Koper verleent in de zin van de Wet van 18 juli 2002 betreffende de verlening van diensten langs elektronische weg (Staatsblad 2020, punt 344, geconsolideerde tekst);
  • Pools Burgerlijk Wetboek - de wet van 23 april 1964 (Staatsblad van 2021, punt 1360, geconsolideerde tekst, zoals gewijzigd);
  • Wet op de consumentenrechten - de wet van 30 mei 2014 betreffende consumentenrechten (Staatsblad van 2020, punt 287, geconsolideerde tekst, zoals gewijzigd);
  • Wet op de consumentenrechten - de wet van 30 mei 2014 betreffende consumentenrechten (Staatsblad van 2020, punt 287, geconsolideerde tekst, zoals gewijzigd);
  • Algemene voorwaarden - deze documenten zijn opgesteld op basis van artikel 8 van de wet van 18 juli 2002 betreffende de levering van diensten via elektronische middelen (Staatsblad van 2020, punt 344, geconsolideerde tekst);
  • Goederen/Goederen - producten zoals structurele aluminiumprofielen en profielaccessoires, verkrijgbaar in de Online Winkel van de Verkoper;
  • Bestelling - de verklaring van de Koper met betrekking tot het sluiten van een verkoopovereenkomst met de Verkoper onder deze Voorwaarden en in overeenstemming met de modelbestelling die beschikbaar is op de website;
  • Beschikbaarheid van Goederen - producten die beschikbaar waren in het magazijn van de Verkoper op het moment dat de Verkoper informatie over Goederen en hun prijs op de website van de Online Winkel plaatste;
  • Orderbevestiging - E-mail verstuurd door de Verkoper naar het e-mailadres van de Koper waarin de Koper wordt geïnformeerd over de bestelling van specifieke Goederen en waarin wordt bevestigd dat de Bestelling door de Verkoper werd aanvaard. De Bestelbevestiging bevat elektronische links naar de geldende Algemene Voorwaarden en het Privacybeleid;
  • Koopovereenkomst - Overeenkomst op afstand De Koopovereenkomst wordt geacht tot stand te zijn gekomen na levering van de Bestelbevestiging aan de Koper (na het plaatsen van een Bestelling bij de Online Winkel). De Koopovereenkomst omvat de intentieverklaring, deze Algemene Voorwaarden en het Privacybeleid. Op de Verkoopovereenkomst is het recht van de Republiek Polen van toepassing. De Overeenkomst is uitsluitend opgesteld in het Pools en zal in die taal worden geïnterpreteerd;
  • Overmacht - een externe gebeurtenis die buiten de macht van de partijen in de rechtsbetrekking ligt en waarvan het optreden redelijkerwijs niet kon worden voorzien en voorkomen door de getroffen partij. Overmacht belet een partij permanent of tijdelijk om haar rechten uit te oefenen of haar verplichtingen na te komen, in het bijzonder onder de relevante rechtsverhouding;
  • Privacybeleid - bepalingen die specificeren hoe de persoonlijke gegevens van de Koper worden verwerkt en beschermd, en die integraal deel uitmaken van deze Algemene Voorwaarden;
  • Goederen op maat - producten die gemaakt zijn volgens een individuele bestelling van de Koper. De aantallen, afmetingen en vorm zijn zoals gespecificeerd door de Koper in zijn bestelling (de afbeeldingen op de website van de Online Winkel dienen alleen ter referentie).
  1. De Online Winkel geeft de Koper de mogelijkheid om zich vertrouwd te maken met het productassortiment van de Verkoper door afbeeldingen van de Goederen te presenteren (hun werkelijke uiterlijk kan echter afwijken), hun prijzen en informatie over hun beschikbaarheid.

III. VERPLICHTINGEN VAN DE KOPER

De Koper is verplicht om:

  1. gegevens verstrekken die waarheidsgetrouw, accuraat en niet misleidend zijn;
  2. geen onwettige inhoud te verstrekken of te verzenden;
  3. de website van de Online Winkel te gebruiken zonder de werking ervan te verstoren, met name door gebruik te maken van specifieke software of apparatuur;
  4. de Online Winkel te gebruiken op een manier die niet belastend is voor andere Kopers/Gebruikers en de Verkoper zelf;
  1. onmiddellijk de gegevens bijwerken die nodig zijn om de bestelling te voltooien;
  1. betalingen voor bestellingen tijdig te verrichten;
  1. de website van de Online Winkel te gebruiken in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving, beste praktijken en deze Voorwaarden, en rekening houdend met persoonlijke rechten, intellectuele eigendomsrechten en andere rechten van derden;
  1. alle benodigde maatregelen te nemen om ongeoorloofde toegang tot hun account te voorkomen, in het bijzonder om de inloggegevens veilig op te slaan en de verantwoordelijkheid te dragen voor eventuele gevolgen als gevolg van het uitlekken van deze gegevens om redenen die te wijten zijn aan de Koper, al naar gelang het geval;
  1. geen activiteiten te ondernemen met als doel de waardering van de Verkoper opzettelijk te verhogen of te verlagen;
  1. het plaatsen van beoordelingen en commentaren in overeenstemming met de feiten.

IV. ALGEMENE REGELS VAN DE ONLINE WINKEL

  1. Om gebruik te kunnen maken van de Online Winkel dient de Koper te beschikken over:
  1. een apparaat voor datacommunicatie met toegang tot internet;
  2. een correct geconfigureerde browser in de huidige versie met JavaScript en Cookies ingeschakeld;
  3. een actieve en correct geconfigureerde e-mailaccount;
  4. software voor het lezen van PDF- en STEP-bestanden.
  1. Het aanmaken van een Account van de Koper geschiedt door middel van vrijwillige Registratie, door het invullen en versturen naar de Verkoper van een registratieformulier dat beschikbaar is op de website van de Online Winkel.
  2. De benodigde gegevens om het formulier in te vullen zijn onder andere:
    1. Gebruikersnaam - individueel toegewezen aan elke aanmaker van een account, die elke keer wordt gebruikt om in te loggen op het account van de Koper,
    2. Accountwachtwoord - de Koper is verplicht zijn eigen wachtwoord op te geven dat bij elke aanmelding wordt ingevoerd. Tijdens het registreren van een account moet de Koper twee keer hetzelfde wachtwoord invoeren;
    3. E-mailadres - de Koper is verplicht om een e-mailadres op te geven waar een link naartoe zal worden gestuurd ter bevestiging van de registratie en het aanmaken van een account;
    4. Naam en voornaam/bedrijfsnaam en gegevens met betrekking tot de uitgeoefende economische activiteit, inclusief BTW- of KRS-nummer, bedrijfsadres en telefoonnummer.
  1. Voordat de Koper het registratieformulier verzendt, is hij/zij verplicht te bevestigen dat hij/zij deze Algemene Voorwaarden heeft gelezen en geaccepteerd.
  1. De Koper dient vervolgens op de activeringslink te klikken die naar het e-mailadres is gestuurd dat tijdens de registratie is opgegeven. Het openen van de website van de Online Winkel via de activeringslink en het voor de eerste keer inloggen op de account beëindigt het registratieproces.
  1. Je kan ook Goederen kopen in de Online Winkel zonder een account aan te maken.

V. BESTELLINGEN PLAATSEN

  1. Een bestelling bij de Online Winkel kan worden geplaatst door een ingevuld bestelformulier te sturen naar het e-mailadres dat op de website van de Online Winkel staat vermeld.
  2. Bij elke Goed staat duidelijke en beknopte informatie over leveringsbeperkingen en geaccepteerde betaalmethoden.
  3. De Verkoper heeft het recht om de prijslijst en de prijzen van de Goederen te wijzigen en om promoties te introduceren en te annuleren. Elke wijziging in de prijzen van Goederen zal niet van toepassing zijn op bestellingen die geplaatst zijn vóór de betreffende prijswijziging.
  4. De Kopers kunnen hun bestellingen het hele kalenderjaar door 24/7 plaatsen via de website van de Online Winkel of door rechtstreeks een e-mail te sturen.
  5. Bij het plaatsen van een bestelling is de Koper verplicht om:
    1. een locatie te selecteren uit de lijst op het Platform waar de bestelde Goederen kunnen worden opgehaald of een leveringslocatie op te geven indien deze verschilt van de locaties op de lijst;
    2. de te leveren Goederen aangeven door de codes van de relevante Goederen en hun hoeveelheid te vermelden;
    3. de leveringsmethode voor de Goederen te selecteren uit de lijst die door de Verkoper wordt verschaft en die ook de prijs en de leveringsdatum aan het door de Koper opgegeven adres vermeldt;
    4. geef de betalingsmethode aan.
  6. De Koper dient te bevestigen dat hij/zij de Algemene Voorwaarden en het Privacybeleid heeft gelezen. Het aanvaarden van deze Voorwaarden en het Privacybeleid moet de Koper ervan weerhouden zich te beroepen op onwetendheid.
  7. Door na het invullen van het bestelformulier "Bestelling verzenden" te selecteren, bevestigt de Koper gebonden te zijn door de inhoud ervan. Met het invullen van het bovenstaande gaat de Koper akkoord met het betalen van de bestelde Goederen.
  8. Zodra de bestelling door de Koper is geplaatst, zal de Verkoper deze verwerken en nagaan of de betreffende Goederen beschikbaar zijn en wanneer ze kunnen worden geleverd.
  9. De Koper kan de Bestelling annuleren voordat de Verkoper de in Artikel 8 vermelde handelingen heeft uitgevoerd.
  10. De Verkoper controleert elke bestelling op basis van het stadium van verwerking alvorens de annulering of wijziging van een bestelling goed te keuren.
  11. De Verkoper heeft het recht om de bestelling geheel of gedeeltelijk niet uit te voeren of te annuleren indien de bestelde Goederen niet verkrijgbaar zijn. De Koper zal hiervan onverwijld op de hoogte worden gebracht.
  12. Bestellingen op maat kunnen niet worden geannuleerd als de Verkoper is begonnen met het voltooien van de bestelling.
  13. De Verkoper reserveert dat de geplaatste bestelling niet zal worden verwerkt als de Koper achterstallige betalingen heeft voor eerdere bestellingen. De nieuwe bestelling zal worden verwerkt zodra de achterstallige betalingen zijn voldaan.
  14. Binnen een termijn van 3 dagen vanaf de datum van de bestelling van de Koper zal de Verkoper via de Online Winkel bevestigen of de bestelling kan worden voltooid en de geschatte datum van voltooiing aangeven. De Verkoper zal tevens de locatie voor het afhalen van de Goederen of het door de Koper opgegeven afleveradres bevestigen.
  15. Op grond van artikel 5431 van het Burgerlijk Wetboek bedraagt de termijn voor het voltooien van de bestelling maximaal 30 dagen na de datum waarop de bestelling door de Verkoper is ontvangen als de Koper een Consument is of een Ondernemer die zijn consumentenrechten uitoefent. De vastgestelde voltooiingsdatum van de bestelling kan worden verlengd als de Koper hiermee instemt.
  16. Voor de diensten geleverd door de Verkoper, wordt de datum van het afsluiten van de verkoopovereenkomst geacht de datum te zijn waarop de bevestiging van de bestelling is ontvangen door de e-mailserver van de Koper (E-mail met betrekking tot "Bestelnummer van de Online Winkel"). De datum van levering van de e-mail met betrekking tot het "Bestelnummer van de Online Winkel" wordt beschouwd als de datum waarop de e-mail is ontvangen door de e-mailserver van het e-mailadres dat door de Koper is aangegeven in het elektronische bestelformulier.
  17. De levertijd hangt af van de Goederen en varieert van 2 tot 10 werkdagen. De precieze leveringsdatum wordt door de Verkoper opgegeven na controle van de bestelling.
  18. Om omstandigheden waarover de Verkoper geen controle heeft, in de eerste plaats het gebrek aan onderdelen bij de onderleverancier, transportproblemen, overmacht, kan de leveringstermijn verlengd worden. De Koper zal hiervan op de hoogte worden gebracht.
  19. Alle bepalingen over het plaatsen van bestellingen zijn ook van toepassing op bestellingen die rechtstreeks per e-mail worden geplaatst.

VI. BETALINGEN

  1. Bij geplaatste bestellingen en afgesloten koopcontracten kan de Koper op een van de onderstaande manieren betalen:
  1. vooruitbetaling op de bankrekening van de Verkoper zoals aangegeven op de website van de Online Winkel;
  2. via een betalingsplatform;
  3. door overschrijving op de bankrekening van de Verkoper zoals vermeld op de website van de Online Winkel;
  4. persoonlijk afhalen van de bestelling - na het maken van een afspraak vooraf.
  1. Wanneer de Koper "via overschrijving" ("vooruitbetaling") als betalingsmethode kiest, moet de prijs voor de bestelde Goederen, inclusief de leveringskosten, binnen 7 dagen na de datum van de bestelling worden betaald. Het bestelformulier zal worden verwerkt binnen 7 werkdagen vanaf de datum waarop de betaling is bijgeschreven op de bankrekening van de Verkoper.
  1. Indien de Koper kiest voor betaling per betaalkaart, elektronische overboeking of via een elektronisch betalingssysteem, zal de betaling worden teruggestort (in het geval de Koper de bestelling annuleert of zich terugtrekt uit het verkoopcontract) op de betaalkaart of bankrekening waarvan de betaling is gedaan.
  1. De Verkoper behoudt het recht voor om de bestelling of levering van de Goederen op te schorten als er twijfel bestaat over de betaling door de Koper.
  1.  De Koper neemt de leveringskosten voor zijn rekening die niet inbegrepen zijn in de brutoprijs die naast elk Goed wordt vermeld.
  1. Krachtens artikel 106n, lid 1, van de Wet op de goederen- en dienstenbelasting stemt de Koper ermee in dat de Verkoper btw-facturen in elektronische vorm uitreikt en verzendt.
VII. VOLTOOIING VAN DE BESTELLING
  1. Na het afronden van de bestelling verzendt de Verkoper de Goederen binnen 2 tot 6 werkdagen. De bovenvermelde termijnen zijn exclusief de transporttijd, waarvoor de Verkoper niet verantwoordelijk is.
  2. Als er verschillende levertijden zijn vastgesteld voor verschillende Goederen die onder één bestelling vallen, is de langste vastgestelde termijn van toepassing op de gehele bestelling.
  3. De Verkoper kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor transportdiensten uitgevoerd door expediteurs, in het bijzonder voor vertragingen, laattijdige afhaling en levering van Goederen. Elke onregelmatigheid en vertraging die te wijten is aan de Koper en die resulteert in een laattijdige transport/levering, moet door de Koper worden opgelost met de expediteur die de transportdienst levert.
  4. Voor de verzending van de Goederen zal de Verkoper foto's van de Goederen maken die zullen worden gebruikt als bewijs indien de Koper schadevergoeding voor de levering van defecte Goederen of andere schadevergoeding voor onjuiste voltooiing van de bestelling vordert.
  5. De Verkoper heeft niet de verplichting om de afzonderlijke artikelen van de bestelling schoon te maken alvorens de Goederen te verzenden.
  6. Als de Goederen per post of koerierdienst worden verzonden, dan zal de Verkoper de Koper een link sturen voor traceringsdoeleinden.
  7. De Koper dient de geleverde Goederen te lossen. Het uitladen van de Goederen maakt geen deel uit van de diensten van de Verkoper.
  8. Op het moment dat de Goederen worden verzonden door de Verkoper is de Koper verplicht om contact op te nemen met een transportbedrijf. Verkoper is niet aansprakelijk voor het nalaten van de Koper om een koerier-, vrachtwagen- of expeditiebedrijf te contacteren.
  9. Als de Koper de Goederen niet accepteert, zal de Koper de transport- en daaropvolgende leveringskosten moeten betalen.
  10. Bij het accepteren van de Goederen is de Koper verplicht om zorgvuldig te controleren of het pakket tijdens het transport is beschadigd of anderszins is beschadigd. Als er enige onregelmatigheden worden gevonden, dient de Koper te weigeren de Goederen in ontvangst te nemen en een schaderapport op te stellen met de koerier nog ter plaatse. De Koper moet de datum en het tijdstip van levering in het rapport opnemen en de beschadigde of ontbrekende Goederen beschrijven.
  11. Wanneer de Goederen tijdens het transport zijn beschadigd en de Koper niet aan de in Paragraaf 10 genoemde eisen voldoet, wordt de klacht van de Koper vanwege een gebrekkige Zaak niet geaccepteerd.
  12. De Verkoper stipuleert dat in geval van een schadeclaim de Koper eerst per E-mail een document moet verstrekken dat bevestigt dat er een klacht is ingediend bij de expediteur/het transportbedrijf.
  13. Wanneer profielen die aan de Koper zijn geleverd tijdens het transport zijn ingedeukt, vervormd, geperforeerd of anderszins beschadigd, dan behoudt de Verkoper zich het recht voor om te verwijzen naar foto's die voorafgaand aan de verzending van de Goederen zijn genomen in het geval dat de Koper de Verkoper op de hoogte stelt van defecte Goederen. De Koper zal geen klacht indienen bij de Verkoper wegens tijdens het transport beschadigde profielen. Als de Koper besluit om de profielen te vervangen, moet de Koper de bestelling op eigen kosten en risico terugsturen.
  14. De foto's zoals bedoeld in paragraaf 13 zijn inclusief de accessoires, terwijl de staat van de profielen wordt vastgelegd met een camera vanaf een afstand van maximaal 2 meter.

VIII. INFORMATIE OVER DIENSTEN

  1. Informatie over de Goederen, inclusief hun prijzen en beschrijvingen, die op de website van de Online Winkel worden gepresenteerd, vormen geen aanbod in de zin van artikel 66, lid 1 van het Poolse Burgerlijk Wetboek, maar slechts een uitnodiging tot het sluiten van een overeenkomst in de zin van artikel 71 van het Poolse Burgerlijk Wetboek.
  2. De Verkoper heeft het recht om: de prijzen van de producten die op de website van de Online Winkel worden gepresenteerd te wijzigen, nieuwe producten te introduceren, producten uit de productcatalogus te verwijderen, promoties te introduceren en te annuleren, echter zonder de eerder door de Koper verworven rechten te schenden.
  3. De Verkoper garandeert dat de in lid 2 genoemde rechten van de Verkoper geen invloed hebben op bestellingen die door de Koper zijn geplaatst en door de Verkoper zijn aanvaard voordat de betreffende wijziging van kracht wordt.
  4. Met uitzondering van de wetten op het toegestane gebruik van beschermde werken waarnaar wordt verwezen in de artikelen 23-35 van de Wet van 4 februari 1994 betreffende het auteursrecht en de naburige rechten, mag de Koper productbeschrijvingen of andere informatie van de website van de Online Winkel, met inbegrip van foto's en andere afbeeldingen of woord- en beeldmateriaal, niet reproduceren of gebruiken voor andere doeleinden dan het doorbladeren en bestellen van producten. Afnemer erkent dat het gebruik van foto's, productbeschrijvingen of andere informatie op de website van de Online Winkel voor andere doeleinden een inbreuk kan vormen op het auteursrecht en andere intellectuele eigendomsrechten.

IX. GARANTIERECHTEN VAN DE KOPER

  1. Indien een product dat van de Verkoper is gekocht defect is, heeft de Koper het recht om een klacht in te dienen onder de garantie zoals gespecificeerd in Artikel 556 en volgende van het Poolse Burgerlijk Wetboek.
  2. Klachten moeten schriftelijk worden ingediend of per e-mail worden verzonden naar het e-mailadres van de Verkoper dat wordt vermeld in Sectie 1(2).
  3. De Verkoper wijst er hierbij op dat de producten bestemd zijn voor industrieel gebruik. Klachten als gevolg van kleine krassen of schrammen die geen invloed hebben op het gebruik van de geleverde Goederen en die niet zichtbaar zijn vanaf maximaal 5 meter, worden niet aanvaard. Elke klacht wordt individueel onderzocht door de Verkoper.
  4. De Koper wordt aanbevolen om in de klacht met name een korte beschrijving op te nemen van het gebrek, de omstandigheden (inclusief de datum) die hebben geleid tot het ontstaan ervan, de gegevens van de Koper en het verzoek van de Koper met betrekking tot de gebrekkige Goederen.
  5. Als de verkochte Goederen defect zijn, heeft de Koper het recht om:
  1. prijsvermindering vragen of zich terugtrekken uit de koopovereenkomst, behalve als de Verkoper de gebrekkige Goederen vervangt door gebruikvrije Goederen of het gebrek onmiddellijk opheft zonder buitensporige overlast voor de Koper te veroorzaken; de Koper kan zich echter terugtrekken uit de koopovereenkomst als het gebrek onbeduidend is;
  2. de vervanging van defecte Goederen door defecte Goederen of het verhelpen van het defect eisen.
  1. De Verkoper heeft het recht om te weigeren om aan het verzoek van de Koper te voldoen als het herstellen van de gebrekkige Zaak tot een staat die in overeenstemming is met de verkoopovereenkomst op een door de Koper gekozen manier onmogelijk is of buitensporige kosten met zich mee zou brengen in verhouding tot de tweede beschikbare manier om de Zaak te herstellen tot een staat die in overeenstemming is met de verkoopovereenkomst.
  1. Wanneer de Koper een consument is, kan hij eisen dat het gebrekkige goed wordt vervangen door een gebrekvrij exemplaar in plaats van het aanbod van de Verkoper om het gebrek te verwijderen, of eisen dat het gebrek wordt verwijderd in plaats van dat het goed wordt vervangen, behalve als het herstellen van het goed in een staat die overeenkomt met de specificatie van de verkoopovereenkomst op de manier die de Koper heeft gekozen onmogelijk is of buitensporige kosten met zich mee zou brengen in vergelijking met de manier die de Verkoper heeft voorgesteld.
  1. Om te beoordelen of de kosten buitensporig zijn, wordt rekening gehouden met de waarde van de gebrekvrije Zaak, het type en de ernst van het vastgestelde gebrek en het ongemak dat de Koper zou ervaren als een andere manier van genoegdoening zou worden gekozen.
  1. De Koper die gebruikmaakt van het recht op garantie is verplicht om de defecte Goederen af te leveren op het volgende adres: ul. Grabnik 234, 37-232 Jawornik Polski, Polen.
  1. De Koper die gebruik maakt van het garantierecht is verplicht om de defecte Goederen op kosten van de Verkoper af te leveren.
  1. De Verkoper zal onverwijld reageren op de klacht of binnen 14 dagen indien de Koper een Consument is of een ondernemer die zijn consumentenrechten uitoefent.
  1. Als de Koper die een klacht indient, een Consument of een ondernemer die consumentenrechten uitoefent is, dan heeft de Verkoper het recht om na te gaan of de door deze persoon gesloten koopovereenkomst iets te maken heeft met zijn beroep.

X. HERROEPINGSRECHT

  1. Binnen 14 (veertien) dagen na de besteldatum kan de consument de koopovereenkomst zonder opgave van redenen ontbinden.
  2. Het herroepingsrecht, met bovengenoemde voorwaarden en termijnen, kan eveneens worden uitgeoefend door iedere ondernemer die zijn consumentenrechten uitoefent en die een bestelling plaatst in het kader van zijn economische activiteit, echter uitsluitend indien in de koopovereenkomst is bepaald dat deze geen verband houdt met het beroep van de ondernemer, in het bijzonder met zijn economische activiteit.
  3. Het herroepingsrecht van een overeenkomst die op afstand is gesloten is niet van toepassing op de consument en ondernemer die consumentenrechten uitoefent met betrekking tot een bestelling van niet-geprefabriceerde zaken die zijn vervaardigd volgens specificaties van de consument of ondernemer die consumentenrechten uitoefent of maatwerk. In het bijzonder is deze bepaling van toepassing op Goederen(profielen) die deel uitmaken van de Maatwerk Bestelling van de Koper.
  4. Met het plaatsen van een bestelling die geheel of gedeeltelijk betrekking heeft op op maat gemaakte Goederen, stemt de Koper ermee in afstand te hebben gedaan van zijn herroepingsrecht.
  5. De consument of ondernemer die gebruikmaakt van zijn herroepingsrecht is verplicht dit kenbaar te maken aan de Verkoper binnen de in lid 1 genoemde termijn.
  6. De periode voor terugtrekking begint:
  1. bij verkoop van goederen - op het moment van inontvangstneming van de goederen door de consument of een door de consument aangewezen derde, niet zijnde de expediteur;
  2. Bij verkoop van meerdere Goederen die afzonderlijk in gedeelten of partijen worden geleverd - vanaf het moment van inontvangstneming van het laatste artikel (Goed), de laatste partij of het laatste onderdeel.
  1. Aan de betreffende tijdslimiet is voldaan als de verklaring van herroeping, die als bijlage bij deze Algemene voorwaarden is gevoegd, in een van de volgende vormen wordt verzonden:
  1. schriftelijk aan het adres van de Verkoper: ul. Grabnik 234, 37-232 Jawornik Polski, Polen
  2. in elektronische vorm naar het volgende e-mailadres: info@aluxprofiel.nl
  1. Wanneer de Koper een herroepingsverklaring in elektronische vorm indient als bedoeld in Lid 7(b), is de Verkoper verplicht de Koper de ontvangst van de herroepingsverklaring te bevestigen door het sturen van een bevestiging op een duurzame gegevensdrager.
  1. Gebruik van het modelformulier voor herroeping zoals bedoeld in paragraaf 7 van de Algemene Voorwaarden is niet verplicht.
  1. In geval van ontbinding van de koopovereenkomst door de Consument of een ondernemer die consumentenrechten uitoefent, is de Verkoper verplicht om al zijn betalingen met betrekking tot de herroeping onverwijld, uiterlijk binnen 14 dagen na de ontvangst van de door de Consument of ondernemer die consumentenrechten uitoefent verzonden herroepingsverklaring, aan de Consument of ondernemer die consumentenrechten uitoefent, terug te betalen.
  1. De Verkoper zal de betalingen terugbetalen met dezelfde betaalmethode als door de Consument of een ondernemer die zijn consumentenrechten uitoefent is gebruikt, tenzij de Consument of de ondernemer die zijn consumentenrechten uitoefent uitdrukkelijk instemt met een andere methode van terugbetaling waaraan geen kosten verbonden zijn.
  1. De Koper is aansprakelijk voor elke waardevermindering van geretourneerde Goederen ten gevolge van het gebruik ervan dat verder gaat dan nodig is om de geschiktheid van de bestelde Goederen en hun conformiteit met de verwachtingen van de Koper vast te stellen.
  1. Als de Koper een verklaring van herroeping van de koopovereenkomst indient in een van de vormen als bedoeld in Lid 7, is de Koper verplicht de Goederen onmiddellijk aan de Verkoper te retourneren of de Goederen te overhandigen aan een door de Verkoper gemachtigde persoon, echter niet later dan binnen 14 dagen na de datum van indiening van de verklaring van herroeping.
  1. Goederen die op grond van de herroepingsverklaring moeten worden geretourneerd, moeten worden teruggezonden naar: ul. Grabnik 234, 37-232 Jawornik Polski, Polen.
  1. De Koper moet de betreffende Goederen precies zo verpakken als ze oorspronkelijk verpakt waren.
  1. De Koper dient op de verpakking met geretourneerde Goederen de verklaring van herroeping van de koopovereenkomst aan te brengen met alle actuele gegevens, in het bijzonder met betrekking tot de hoeveelheid geretourneerde Goederen, hun waarde en de bankrekening waarop het geld moet worden geretourneerd om de retourprocedure te vergemakkelijken.
  1. Als een verklaring van herroeping wordt ingediend met betrekking tot een overeenkomst op afstand, wordt de desbetreffende overeenkomst geacht niet te zijn gesloten.

XI. BEPALINGEN OVER LEVERINGEN AAN LANDEN BUITEN DE EU

  1. Bestellingen die door Kopers uit landen buiten de EU worden geplaatst of leveringen uit landen buiten de EU vallen onder de bepalingen in dit hoofdstuk en andere bepalingen van de Algemene Voorwaarden die deze bepalingen niet uitsluiten.
  2. De minimale bestelwaarde bedraagt ​​EUR 200 (zegge: tweehonderd) plus verzendkosten.
  3. Nadat de Koper de bestelling heeft geplaatst, kan deze niet meer worden gewijzigd.
  4. De doorlooptijd voor bestellingen naar landen buiten de EU is langer dan de standaard doorlooptijd en kan oplopen tot 14 werkdagen.
  5. Bestelde goederen kunnen niet worden geretourneerd of geruild voor andere goederen.
  6. Bestellingen die bij de Verkoper zijn geplaatst, kunnen door de Verkoper worden geannuleerd om redenen die buiten de macht van de Verkoper liggen. Eerder gedane vooruitbetalingen worden aan de Koper terugbetaald.
  7. Er wordt geen BTW geheven over bestellingen die door Kopers uit landen buiten de EU worden geplaatst, maar er kunnen wel extra invoerrechten in rekening worden gebracht.
  8. In individuele gevallen kunnen er extra kosten worden opgelegd, waarvoor de Verkoper niet aansprakelijk is, voor goederen die worden geleverd aan landen buiten de EU. Extra kosten kunnen worden geïnd door bankinstellingen (bankoverschrijving, valutawissel) en als invoerrechten of belastingen. De bovengenoemde extra kosten kunnen ook verschuldigd zijn als de betaling wordt gedaan vanuit een land buiten de EU en/of de goederen worden verzonden naar een land binnen de EU.
  9. De Koper is aansprakelijk voor de extra kosten zoals bedoeld in paragraaf 8.
  10. De Koper is verantwoordelijk voor het verstrekken van correcte leverings- en factuurgegevens.
  11. Alle goederen worden verzonden na vooruitbetaling en nadat de aankoopprijs is bijgeschreven op de bankrekening van de Verkoper.
  12. Alle bestellingen worden gedaan onder de voorwaarden van de Delivered at place (DAP)-regel. “Een Incoterms®-regel, van toepassing op elke vorm of vormen van transport (lucht, zee, land of multimodaal), waaronder de verkoper verantwoordelijk is voor de levering van de goederen, klaar om te worden gelost, op de genoemde plaats van bestemming (vaak de vestigingsplaats van de koper). De verkoper neemt over het algemeen alle risico's op zich en betaalt alle kosten die verband houden met de verzending tot aan de genoemde plaats van bestemming. De koper/geadresseerde neemt de verantwoordelijkheid voor kosten en risico's wanneer de goederen ter beschikking van de koper worden gesteld, klaar om te worden gelost op de genoemde plaats van bestemming en is verantwoordelijk voor alle formaliteiten bij de importafhandeling.”
  13. Aangekochte goederen worden verzonden door UPS.
  14. Het maximale gewicht van een pakket is 15 kg, wat betekent dat de koper bijvoorbeeld voor 4 pakketten moet betalen als het gewicht van de bestelde goederen 60 kg is.
  15. Voordat de goederen worden verpakt en verzonden, worden er foto's gemaakt om de staat van de goederen te documenteren. De verkoper is niet aansprakelijk voor beschadigde pakketten die de koper van het verzendbedrijf accepteert.
  16. De koper mag geen beschadigde pakketten accepteren en moet een klacht indienen bij het verzendbedrijf.
  17. De verkoper zal de aankoopprijs terugbetalen zonder dat de koper de goederen retourneert en/of ruilt als het pakket onbeschadigd is afgeleverd en de koper kan bewijzen dat de verkoper aansprakelijk is voor de gebrekkige verzending (bijv. ontbrekende artikelen).
  18. De verkoper is niet aansprakelijk voor late levering van goederen als gevolg van langdurige douaneafhandeling.

XII. AANVULLENDE INFORMATIE

  1. De Verkoper garandeert dat de Koper zich alleen kan terugtrekken uit een verkoopovereenkomst voor profielaccessoires.
  2. De Koper mag zich niet terugtrekken uit een koopovereenkomst voor aluminium profielen op maat.
  3. De Verkoper adviseert dat pakketten tot 1500 mm per koerier of post kunnen worden geleverd, terwijl pakketten die langer zijn dan de bovenstaande lengte per speciaal transport worden geleverd.
  4. De koper heeft de mogelijkheid om de bestelde Goederen persoonlijk af te halen door bij het plaatsen van de bestelling "Afhalen" te selecteren als leveringsmethode. Indien de koper ervoor kiest om de Goederen persoonlijk af te halen, kan de bestelling sneller worden verwerkt en voltooid.
  5. Bestellingen geplaatst voor 18:00 uur op werkdagen worden door de Verkoper binnen 2-6 werkdagen verzonden. Als de bestelde producten niet op voorraad zijn, kan deze tijd verlengd worden.
  6. De Verkoper verstuurt Goederen per post, koerier of speciaal transport. De Verkoper is niet aansprakelijk voor handelingen van bovengenoemde vervoerders.
  7. Uiterlijk tot 7 dagen na ontvangst van de Goederen heeft de Koper het recht om een klacht in te dienen bij de Verkoper wegens gebrekkige Goederen.
  8. Indien de Koper verzuimt te betalen voor een bestelling, zullen volgende bestellingen van die Koper niet worden verwerkt totdat de Koper een vooruitbetaling doet.
  9. Wanneer de Koper op maat gemaakte Goederen bestelt en deze bestelling niet betaalt, is de Verkoper gerechtigd om rente in rekening te brengen vanaf de eerste dag na het verstrijken van de betalingstermijn. De Verkoper kan de Koper ook aanmanen tot betaling.
  10. De Verkoper is niet aansprakelijk voor gebrekkig gebruik van de Goederen door de Koper.
  11. De Verkoper kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade/letsel door het gebruik van de bij de Verkoper gekochte Goederen, in het bijzonder voor persoonlijke schade geleden door minderjarigen of minderjarige personen.

XIII. BUITENGERECHTELIJKE BESLECHTING VAN GESCHILLEN

  1. De Verkoper verbindt zich ertoe geschillen die voortvloeien uit of verband houden met gesloten verkoopovereenkomsten, met inbegrip van de levering van digitale inhoud, voor te leggen aan een bemiddelingsprocedure.
  2. Een koper die een Consument is en een ondernemer die zijn consumentenrechten uitoefent, heeft de mogelijkheid om buitengerechtelijke schadevergoeding te eisen, in het bijzonder de Koper:
  1. het recht heeft zich te wenden tot het permanent arbitragehof voor de consument (Pools: stały polubowny sąd konsumencki) bij de provinciale handelsinspectie (Pools: wojewódzka inspekcja handlowa) als bedoeld in artikel 37 van de wet inzake handelsinspectie voor het beslechten van een geschil dat voortvloeit uit een verkoopovereenkomst. De regels van permanente arbitrageorganen voor consumenten zijn vastgelegd in het besluit van de minister van Justitie van 25 september 2001 over de regels voor de organisatie en het functioneren van permanente arbitrageorganen voor consumenten;
  2. heeft het recht een verzoek in te dienen bij de provinciale handelsinspectie voor het starten van de bemiddelingsprocedure bedoeld in artikel 36 van de Wet op de handelsinspectie om een civielrechtelijk geschil met de verkoper in der minne te schikken. Gedetailleerde informatie betreffende de regels en procedure van bemiddeling door de provinciale handelsinspectie is beschikbaar in de kantoren en op de websites van de relevante provinciale handelsinspecties;
  3. kan gratis hulp verkrijgen bij het oplossen van een geschil met de Verkoper door deze hulp aan te vragen bij de (gemeentelijke) consumentenombudsman van het district waarnaar wordt verwezen in artikel 39 en volgende van de Wet inzake mededinging en consumentenbescherming of bij een burgerorganisatie die zich inzet voor consumentenbescherming, zoals: Federacja Konsumentów (www.federacja-konsumentow.org.pl), Stowarzyszenie Konsumentów Polskich (www.konsumenci.org).

XIV. SLOTBEPALINGEN

  1. De Kopers (Gebruikers) kunnen kennisnemen van deze Algemene Voorwaarden op de website van de Online Winkel waar deze beschikbaar zijn gesteld door de Verkoper.
  2. Deze Algemene Voorwaarden mogen niet worden gereproduceerd of gepubliceerd zonder schriftelijke toestemming van de Verkoper.
  3. Het Poolse recht is van toepassing op alle geschillen die voortvloeien uit deze Algemene Voorwaarden, tenzij anders bepaald door dwingende wetsbepalingen. Eventuele geschillen die voortvloeien uit deze Algemene Voorwaarden, wanneer de andere partij een Ondernemer is, zullen worden opgelost voor een gewone rechtbank, bevoegd voor de statutaire zetel van de Verkoper.
  4. Deze Algemene Voorwaarden mogen worden gewijzigd. De Koper wordt geïnformeerd over elke wijziging van deze Voorwaarden en de ingangsdatum daarvan door middel van informatie op de website van de Online Winkel. De inwerkingtreding van een wijziging zal niet korter zijn dan 14 dagen na de datum van bekendmaking.
  5. Deze Algemene Voorwaarden kunnen worden gewijzigd wanneer:
  1. de toepasselijke wetgeving betreffende het aanbieden van elektronische diensten of het sluiten van transacties op afstand wordt gewijzigd, of
  1. het productassortiment van de online winkel wordt gewijzigd.
  1. Als een bepaling van deze Algemene Voorwaarden ongeldig of onwerkzaam wordt geacht, dan heeft dit geen invloed op de geldigheid van andere bepalingen in deze Algemene Voorwaarden.
  1. Als een bepaling van deze Voorwaarden ongeldig of onwerkzaam wordt geacht, heeft dit geen invloed op de geldigheid van andere bepalingen van deze Voorwaarden.
  1. Door een bestelling te plaatsen verklaart de Koper deze Algemene Voorwaarden en het Privacybeleid te hebben gelezen en begrepen. Tevens aanvaardt de Koper deze Algemene Voorwaarden en verbindt zich ertoe deze na te leven. Nadat de Koper een bestelling heeft geplaatst, kan hij zich niet beroepen op het negeren van deze Algemene Voorwaarden.
  1. De toepasselijke Poolse wetten, in het bijzonder de bepalingen van de wet van 23 april 1964, het Burgerlijk Wetboek (Staatsblad van 2021, punt 1360 geconsolideerde tekst, zoals gewijzigd), van de wet van 30 mei 2014 betreffende consumentenrechten (Staatsblad van 2020, punt 287, geconsolideerde tekst, zoals gewijzigd) en de wet van 18 juli 2002 betreffende de levering van elektronische diensten (Staatsblad van 2020, punt 344, geconsolideerde tekst) zullen van toepassing zijn op alle aangelegenheden die niet in deze Voorwaarden worden geregeld.